Varieret kost er lig med en sund krop

For mange mænd er store muskler blevet en besættelse. Det kan ses på flere måder. For eksempel er det nu blevet en lukrativ forretning at sælge proteinpulver og andre proteinprodukter, og udvalget på dette marked er eksploderet de seneste år. Derudover kan man se i gadebilledet, at mange mænd er begyndt at træne og går op i at få mere tonede muskler.

Pas på med alkohol og tomme kalorier

Det kræver dedikation og det at have meget tonede muskler er en livstil, der kræver mange fravalg. For eksempel undgår mange, der følger denne livsstil at drikke alkohol, da en tur i byen som regel er lig med et kæmpe indtag af kalorier. Drinks i sig selv udgør et kæmpe kalorieindtag, og mange skal også have natmad på vejen hjem. Derudover er det de færreste, der kan overskue at træne med tømmermænd og derfor også mister en træningsdag.

Når man skal have store markerede muskler, er det ikke kun træningen man skal have fokus på. Faktisk er kosten oftest mere vigtigt. Her er det især vigtigt, at man sammensætter sin kost helt korrekt og er bevidst om ned til mindste detalje  hvad næringsindholdet er i det man indtager. Læs mere om, hvordan du får tonede muskler: https://www.euroman.dk/livsstil/spis-dig-til-store-og-markerede-muskler

Når man skal spise og træne til markerede muskler er det nemlig vigtigt at få den helt rigtige balance af kulhydrater, fedt og proteiner. Her er der altså ikke plads til at snyde, og mange gør brug af konceptet ”meal prepping,” der basalt set går ud på at man forbereder mad til flere dage på en gang med den helt rette næringssammensætning.

Hvis man derimod kun er interesseret i at leve sundt, og ikke nødvendigvis er interesseret i at spise efter at få tonede muskler, er det vigtigste at man får sine grøntsager, holder sig nogenlunde væk fra sukker og animalsk fedt, og at ens kost er velafbalanceret.

Med velafbalanceret menes der, at man spiser varieret. Dette kan umiddelbart lyde indviklet, men det kan faktisk være ret enkelt. Eksperter foreslår nemlig, at man spiser grøntsager i så mange forskellige farver og former som muligt. Det vil sige, at man for eksempel vælger en grøn grøntsag, og derefter skal man ideelt set for eksempel vælge gulerødder, peberfrugt og andre farvede grøntsager. Læs mere om sund kost her: https://www.alt.dk/sundhed/det-skal-du-spise-for-at-faa-en-sundere-krop

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *